• Română
  • English
14–20 martie 2016 / Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvire Popesco, Universitatea Națională de Muzică / ediția a 6-a

BIEFF x Săptămâna Sunetului

    Sunteți aici

    • You are here:
    • Acasă > Evenimente > BIEFF x Săptămâna Sunetului

Săptămâna Sunetului

Săptămâna Sunetului vrea să acorde urechilor aceeași atenție pe care o primește marele ecran. Iar prin programul nostru comun cu BIEFF, descoperim câteva roluri pe care le poate avea scrierea sonoră în eseul cinematografic. De la Dada & neoDada, până la scena Noise din China.

Săptămâna Sunetului mai propune: o instalație sonoră în care puteți mixa field-recordings din București; o conferință cu Speranța Rădulescu, eminentă etnomuzicolog; o galerie cu artă sonoră; un concert de orgă cu Charlemagne Palestine și altul cu improvizatoarea Maja Osojnik și PFA Orchestra; muzică acusmatică cu Stephan Dunkelman; premiera unei ficțiuni radiofonice de Ilinca Stihi in 5.1; o prezentare a efectelor poluării sonore cu dr. Cristian Mocanu; ateliere și prezentări.

Pentru că sunetul poate fi cinematic, muzical, periculos, neînțeles – dar e totuși o problematică societală și o identiate insuficient discutată. Program complet al Săptămânii Sunetului pe  www.saptamanasunetului.ro.
 
Program conex:

Sâmbătă, 19 martie, 19:00, Cinema Elvire Popesco
 
Selecții din Viața unui artist - seria DADAWORKS - scurte clipuri create de Sándor Vály între 2005-2013 în care explorează timpul, singurătatea, vanitatea și luxul de a privi moartea ca formă de a otrăvi procesul creativ, adesea împingând nebunia în imagine.
 
Die Toteninsel de Sándor Vály, o reconstrucție Dada filmată de artist după libretul operei Die Insel der Toten, scrisă în 1919 de Karl Georg Zwerenz (1874-1933), ce spune povestea celebrului tablou cu același nume al pictorului Arnold Böcklin (1827 - 1901). Muzică de Éva Polgár şi Sándor Vály.
 
Duminică, 20 martie, 15:00, Cinema Elvire Popesco

Ecce Homo, un portrait al lui Célestin Deliège
Fuck You: Fucking Noise Music in China.
 
Label-ul belgian Sub Rosa extinde difuzarea muzicilor de connaisseur, mergând aici în căutarea teoriilor unui mare polemist modernist (Célestin Deliège), şi acolo, foarte departe, unde estetica avangardistă stă în cap (scena underground noise din China). Pentru că un bun documentar nu înlocuieşte o enciclopedie; el se produce de la o intensificare a lui „vreau să zic că…”.