• Română
  • English
14–20 martie 2016 / Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvire Popesco, Universitatea Națională de Muzică / ediția a 6-a

Rebel With a Cause (program pentru liceeni)

    Sunteți aici

    • You are here:
    • Acasă > Festival > Arhivă > Acasă > Filme > Programe tematice > Rebel With a Cause (program pentru liceeni)

Rebel With a Cause (program pentru liceeni)

Regie: 
SHANE DANIELSEN
Inspirat, printre multe altele, după cum însuși regizorul a afirmat, de Repulsion al lui Roman Polanski, The Guests, plasat tot în anii ‘60, dar în Europa de Est, o urmărește pe Anna care, în așteptarea soțului, primește în casă niște oaspeți neașteptați. În curând, într-o incursiune disperată, aproape psihotică, în propria casă invadată de umbre și voci, Anna își caută copilul. Un scurtmetraj experimentat ca un delir, la finalul căruia Anna nu mai e cea de la început. Și nici noi. Pentru că suntem derutați și – în aceeași măsură – înfricoșați. Debutul regizoral al lui Shane Danielsen a fost selectat în competiția oficială pentru Palme d’Or la Festivalul de la Cannes 2015. (Andreea Udrea, BIEFF)
Regie: 
KAZIK RADWANSKI
În Cutaway, prezentat în premieră la Festivalul de Film de la Locarno 2014, regizorul Kazik Radwanski construiește povestea unui bărbat folosind în întregime prim-planuri pe mâini și obiecte, care devin singurele puncte de referință temporale și alegorice. Tot ceea ce știm despre el, știm prin intermediul mâinilor sale, care devin, în contextul lipsei de dialog și a chipului, metafore ale trăirilor sale interioare. Realismul și minimalismul cadrelor, precum și lipsa informațiilor contextuale, nu ne împiedică să empatizăm în mod profund cu personajul, iar obiectivitatea scurtmetrajului nu exclude potențialul său emoțional. (Andreea Udrea, BIEFF)
Regie: 
CARMEN JAQUIER
Prezentat în premieră la Festivalul de Film de la Locarno 2015, scurtmetrajul The River Under the Tongue ne conduce într-o călătorie intimă și ne face martori (sau părtași) la încălcarea unor gânduri și dorințe ascunse. După ce citește jurnalul fiicei sale mai mari, o mamă simte înstrăinarea care și-a făcut loc între ele și hotărăște să le ia pe cele două fiice ale ei la o plimbare prin pădure. Deasupra decorului pictural, a imaginilor care întârzie pe buzele, pielea și părul de nimfă ale fiicei celei mari, plutește poezia erotică a însemnărilor din jurnal. După ce toate simțurile ne-au fost asmuțite, perversiunea încălcării intimității este eclipsată de o undă de senzualitate poetic-filosofică. (Andreea Udrea, BIEFF)
Regie: 
CÉLINE DEVAUX
În Sunday Lunch regăsim concentrate toată atmosfera și discuțiile prânzurilor îndelungate de familie într-un delir experimental de animație manuală, muzică și voce. Jean, tânăr adult, prins în rutina prânzurilor de duminică, trebuie să facă față săptămânal interogatoriului uzual și a plictiselii. Viața lui personală, orientarea sexuală, locuința și slujba sunt principalele subiecte de interes pentru participanții la prânz: părinții, mătușile – fete bătrâne și bunica sa. Reuniunea familială e prilej de evocări nostalgice, comentarii despre viață și taxe și discuții despre trafic și vase Tupperware. Originalitatea și delirul vizual al animației, acompaniate de vocea comedianului Vincent Macaigne și a ritmului creat instrumental, fac trimitere atât la alcoolemia musafirilor, cât și la inconștientul lor. În final, animația regizoarei franceze Céline Devaux creează contextul pentru o meditație asupra maturizării, trecerii timpului și ce înseamnă acestea pentru dinamica intrafamilială. (Andreea Udrea, BIEFF)
Regie: 
LEON PRUDOVSKY
Anul 1991. Tânărul Misha, împreună cu familia lui și mătușa Roza, imigrează în Israel din Uniunea Sovietică. Cu ajutorul unei camere de filmat, băiatul de 12 ani documentează această călătorie, iar 21 de ani mai târziu, își reconstituie, în Welcome and... Our Condolences, sentimentele provocate de imigrare. Într-un mix de secvențe autentice și regizate, regizorul Leon Prudovsky conferă dimensiuni absurde experienței oricum traumatice a imigrării. Decesul mătușii Roz în timpul zborului spre Israel declanșează o serie de evenimente tragi-comice, analoage confuziei, neajutorării și absurdului trăite de regizor la 12 ani. (Andreea Udrea, BIEFF)